Strony

niedziela, 25 czerwca 2017

Ideał duchowego oddania - Dzieci indygo

Dzieci Indygo – Ideał duchowego oddania




Dzieci INDYGO to coraz popularniejszy temat, który pojawia się co pewien czas, zawsze, kiedy rodzi się więcej osób z aurą wyraźnie ciemnoniebieską z domieszką fioletu z barwą aury określaną jako kolor Indygo. Charakter i funkcjonowanie osób z kolorem Indygo jako dominującym w aurze łatwo zrozumieć studiując chromoterapię, oddziaływanie z pomocą barw kolorów oraz ezoteryczną wiedzę dotyczącą aury i promieni ewolucji! Znamienną cechą jest zdolność łagodzenia i eliminowania bólu i cierpienia, co jest oznaką dobroczynnego wpływu aury Indygo na otoczenie, często właśnie od dzieciństwa. Ludzkość jako całość stanowi jedną rasę, jedną kastę i tak naprawdę jedną religię, tyle, że świadomość jednostek podzielona jest na sześć głównych, materialnych stopni rozwoju i siódmy stopień pozamaterialny. Nieliczni tylko jednak poza ciałem fizycznym tak samo dobrze funkcjonują jak w swym materialnym, cielesnym ubranku służącym życiu na Ziemi.

środa, 26 kwietnia 2017

Drzewo - tajemny symbol ezoteryki

Drzewo – Wielki Symbol Ezoteryki 


Mistrzowie duchowi i prorocy, awatarowie nazywają Drzewo przyjacielem człowieka, uosobieniem życia, zakazują ścinania drzew a nakazują sadzenie drzew wszędzie gdzie mieszkają ludzie. Drzewo posadzone i pielęgnowane jest symbolem ekologicznej i uduchowionej świadomości, a liderzy duchowego rozwoju, magii czy ezoteryki wielce polecają medytacje z drzewami. Pośród Indian drzewa były wielce szanowane jako źródło ożywczej i leczniczej energii, a także jako żywe świadomości, inni ludzie! Drzewo Życia, to symbol systemu nerwowego, a także systemu duchowego, który na podobieństwo drzewa, acz odwróconego znajduje się w każdym ludzkim organizmie. Joga zaleca odwrócone pozycje jak “stanie na głowie” lub “świeca” do medytacji, gdyż wtedy system oddechowy i nerwowy są podobne do drzew, z korzeniem wyrastającym z ziemi, gałęziami do góry, co wzmacnia kontakt z mocą Przyrody i Matki Ziemi. Mędrcy i Mistycy wszystkich kultur i narodów troszczą się o ochronę całej Przyrody, zdecydowanie przeciwstawiając się jej niszczeniu, bezsensownej eksploatacji i dewastacji. Mędrcy i szamani różnych narodów starają się chronić drzewa, ze wzmożoną siłą, zapobiegając ich wycinaniu, karczowaniu czy nawet oszpeceniu przez przycinanie. Nie jest uduchowioną osoba, która nie dba o ochronę przyrody, a szczególnie drzew, bo duch zawsze dba i ochrania to, co służy jako źródło sił życiowych, źródło energii życia i zdrowia. Produkcja tlenu przez drzewa jest wystarczającym, naukowym argumentem dla ochrony drzewostanu, nawet dla ateistów i najzimniejszych racjonalistów, tym bardziej dla mistyków!

poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Atlantyda - położenie i cywilizacja

Cywilizacja Atlantydów


Położenie Atlantydy
Z opisów Platona wynika, że wyspa, czy mały kontynent o nazwie Atlantyda, znajdował się, patrząc z Grecji, naprzeciwko słupów Herkulesa, czyli cieśniny Gibraltaru – pomiędzy Maroko a Hiszpanią. Z oczywistego punktu widzenia, można powiedzieć, że okolice Atlantydy, to należące aktualnie do Portugalii Wyspy Azory na Atlantyku, a także ich okolica; co prawda zatopiona, ale za to płytka w porównaniu z 10-12 razy głębszą resztą północnego Oceanu Atlantyckiego. Spojrzenie na mapę Atlantyku z naniesionymi głębokościami dna, przyjrzenie się zabytkom kultury Atlantydy na Azorach czy wysepce Flores w zupełności wystarcza do przyjęcia twierdzenia Platona w położeniu Atlantydy za oczywiste i słuszne. Legendy rdzennych mieszkańców wielkich wysp Ameryki Środkowej, jak Kuba i reszta Wielkich Antyli, to już dodatkowy dowód poprawności nauki Platona o Atlantydzie. Dużo więcej z czasem znajdą oceanografowie badając dno morskie kilkaset metrów po powierzchnią Atlantyku w okolicy Azorów, co jest płycizną wobec większych głębokości tego oceanu. Azory i ich okolice to właśnie coś, co z miejsca w Grecji, gdzie był i żył Platon, jest właśnie naprzeciwko słupów Herkulesa, Gibraltaru i to w przybliżeniu nawet zgodnie z proporcją odległości. Niewątpliwie żadna inna okolica nie leży od Grecji tak dokładnie naprzeciwko Gibraltaru, słupów Herkulesa i jakoś czcze spekulacje osób nawiedzonych i urojeniowych nie mają racji bytu, bo ignorują zasadniczą prawdziwość wypowiedzi Platona w kwestiach materialnych. Grecy dużo żeglowali, a wiadomo, że podanie dokładnie kierunku w tej materii, w sposób oczywisty i jasny ma pierwszorzędne znaczenie, choć oczywiście nie widać tego, co zatopione z powierzchni oceanu!

piątek, 10 marca 2017

Szkoły ezoteryczne i tajemne

Przyjmowanie uczniów do szkół ezoterycznych i tajemnych



Gurudeva - Lew Dharmy

Na Zachodzie niewiele jest szkół wiedzy tajemnej, szkół ezoterycznych, a nieliczne jakie istnieją mają zwykle swój wschodni lub bliskowschodni rodowód. Ludzie poszukujący duchowości nie wiedzą zwykle ani jak rozpoznać autentyczną szkołę tajemną ani nie wiedzą czy to co za szkołę taką się podaje rzeczywiście jest takową szkołą ezoteryczną. Jedną z pierwszych oznak duchowej autentyczności jest dłuższa, trwająca przynajmniej kilkaset lat, a lepiej kilka tysięcy lat tradycja linii przekazu z mistrza na ucznia. Inną oznaką jest inicjacyjny model przyjmowania adeptów oraz przechodzenia do kolejnych klas czy stopni nauki oraz wtajemniczenia duchowego w takiej szkole. Każda szkoła ezoteryczna ma charakter zamknięty, sekretny czyli hermetyczny, inicjacyjny czy inaczej hierofantyczny oraz posiada długą tradycję swojego istnienia wywodzonego od nieomal mitycznych postaci z dalekiej starożytności. Nie można posiąść wtajemniczenia przekazu oferowanego przez tajemną szkołę w krótkim czasie, bez poważnego zaangażowania ani odkupić za wielkie pieniądze ezoterycznych sekretów czy stopni, które zwykle przekazywane są po latach testowania kandydatów przez dobrych mistrzów szkoły wybranym uczniom. Ludzie, którzy myślą, że adresy szkół ezoterycznych czy tajemnych znajdą w prasie z ogłoszeniami, w książce telefonicznej czy w wykazie instytucji oświaty bardzo grubo się mylą, gdyż szkoły ezoteryczne zawsze związane są z duchowymi mistrzami o których istnieniu nawet poszukujący duchowości czy wiedzy tajemnej nie zdają sobie sprawy. Należy więc unikać tych, co ogłaszają się twórcami jakiejś jogi czy też ścieżki rozwoju a nie mają swojego Mistrza - Duchowego Przewodnika.

środa, 1 marca 2017

Joga - etapy metody i warunki praktyki

 Etapy - metody i warunki praktyki jogi



Joga to bardzo szerokie zagadnienie rozwoju duchowego. Joga jest istotą wszelkiej religii, istotą wszelkiego mistycyzmu, istotą wszelkiej duchowości i rozwoju duchowego. Joga wyróżnia osiem grup ćwiczeń, co przyjęło nazywać się asztangą – ośmioma członami lub ścieżką ośmioraką czy poósemną. Jama, Nijama, Asana, Pranajama, Pratjahara to pięć bardziej podstawowych grup ćwiczeń czasem określanych niższymi aspektami Jogi, a w sumie łatwiejszymi i bardziej ogólnodostępnymi aspektami Jogi. Klasyczna Hatha Joga opiera się o tych pięć wszechstronnie praktykowanych grup ćwiczeń, z Asanami jako środkowym punktem równowagi wokół którego obraca się cały trening doskonalenia człowieka ku boskości. Kolejne trzy grupy ćwiczeń zwane wyższą częścią Jogi to Dharana, Dhjana oraz Samadhi czyli prace wewnętrzne nad rozwojem zdolności do koncentrowania uwagi, medytacji oraz skupienia w Najwyższym. Kiedy główny ciężar praktyki położony jest na wyższe trzy aspekty Jogi, wtedy mamy do czynienia z metodami duchowego rozwoju takimi jak Krija Joga, Radża Joga czy Laja Joga. Oczywiście jakieś poważne podstawy ogólne praktykowania Jogi są zawsze potrzebne dla skutecznego korzystania z tych bardziej wewnętrznych metod duchowego urzeczywistnienia Jaźni czy Duszy, Atmana.

piątek, 24 lutego 2017

Dobrobyt - Prosperująca świadomość

Jak osiągnąć Dobrobyt i Świadomość Prosperującą



Większość ludzi na świecie żyje na granicy ubóstwa, toteż ważne jest, aby w procesie rozwoju duchowego, wskazać wszelkie elementy służące do zbudowania świadomości dobrobytu i dobrego prosperowania w codziennym życiu. Świadomość biedy, braku czegoś lub kogoś, czy też ubóstwa towarzyszy ludziom z pozoru nawet bogatym. Tak zwani milionerzy, multimilionerzy, miliarderzy wiele zarabiają, ale choć wydaje się, że mają dużo pieniędzy, to wiele tracą, marnotrawią i szybko bankrutują. Zdarza się, że mając duże pieniądze ludzie żyją biednie i nie starcza im pieniędzy tak samo jak ludziom bardzo biednym. Pokazuje to, że człowiek, zarówno biedny jak i bogaty powinien przyswoić sobie dobrze lekcję rozsądnego gospodarowania majątkiem oraz dochodami jakie posiada. Nie ma to już większego znaczenia czy dochody człowieka są bardzo niskie czy bardzo wysokie, rozsądek w ich użytkowaniu jest jednakowo potrzebny wszystkim stanom majętności i wszystkim statusom biedy w społeczeństwie. W dużej mierze trwałość i stałość ludzkiego dobrobytu zależy od tego jak ktoś jest dobry, niezepsuty, w swoim wnętrzu, zależy od wewnętrznej dobroci i dobrostanu. Dobrobyt to bardzo ciekawe pojęcie, słowo warte przemyślenia, a nawet głębokiej kontemplacji w sercu. Dobro jako stan bycia jest tutaj kluczem do zagadki prosperującej świadomości, stanu myśli i wyobrażeń, które nie muszą prowadzić człowieka ani do zguby ani do straty czy utraty tego, co posiada. Ludzie zwykle myślą, że bogactwo zdobywa się wyłącznie w nieuczciwy sposób albo dziedziczy po przodkach. Ale jest całe mnóstwo przykładów pozytywnych, które pokazują, że bogactwo przychodzi wraz z pracą i działalnością, która jest z gruntu uczciwa i pożyteczna. Oczyszczenie umysłu, oczyszczenie samej świadomości, ćittamu, z myśli i wyobrażeń, które są przeciwne dobrobytowi i szkodliwe dla rozwoju świadomości prosperującej jest niejako pierwszym poważnym krokiem w dobrej pracy usuwania syndromu ubóstwa, biedy i nędzy, nieudacznictwa i cierpiętnictwa. Świadomość Bogactwa, Obfitości i Dobrobytu wzrasta powoli ale skutecznie w miarę pracy solidnego oczyszczania i ubogacania wewnętrznego, które ma za zadanie przemienić nędzarza w bogacza.

Karma Joga w jej tradycyjnym ujęciu bezinteresownej pracy oraz służby Sevy - staje się fundamentem dla rozwoju prosperującej świadomości i stanu dobrobytu. Karma Joga to podstawowy trening jaki oferowany jest w Jodze przez wielkich Mistrzów Mądrości, Maharyszich i Ryszich, a podstawy tej metody Jogi streszczają się w idei pracowania dla przyjemności samego wykonywania pracy. Nie pracujemy dla zysku czy wypłaty, ale w tym celu, aby praca została dobrze i solidnie wykonana. Czerpanie satysfakcji i przyjemności z samego działania jakim jest wszelka możliwa praca bywa dla wielu początkujących osób bardzo trudne i frustrujące. Wielki Jogin Mahawatar Nagaradża Krija Babadżi - dawca Rebirthingu - ciągle powtarzał, że człowiek powinien być tak zaabsorbowany pracą, tym, co robi, że owa praca wydaje się wykonywać sama bez emocjonalnego oporu czy wysiłku ze strony tego, kto ją wykonuje. Można się ćwiczyć na każdej codziennej czynności, aż pracowanie pozwoli na stan umysłu wolny od poczucia straty czasu, awersji czy niechęci do pracy, poczucia marnowania czasu, który można by przeznaczyć na coś innego, etc. Jednym słowem, pracujemy ochoczo, bez oporów czy awersji do samej pracy, pracujemy z wielką satysfakcją, pracujemy tak jak bawimy się w najlepsze, gdy robimy to co lubimy dla naszej przyjemności. 

Karma Joga to bardzo specyficzne podejście do pracy, która z jednej strony jest poważna i odpowiedzialna, a z drugiej staje się rodzajem przyjemnej i satysfakcjonującej rozrywki, zabawy z jaką wędrujemy przez życie. Nielubiane, nieprzyjemne i niechciane czynności stają się początkiem wszelkiego braku i krachu, nędzy, biedy i ubóstwa a także problemów w prowadzeniu działalności dochodowej. Krótko i zwięźle Joga powiada człowiekowi: Ciesz się tym co robisz, niech twoja praca jest twoją rozrywką! Karma Joga w tradycyjnym ujęciu kładzie nacisk na służenie ludzkości, włączając w to wszelką pożyteczną działalność dla społecznego dobra, edukacji młodzieży oraz dorosłych, służby zdrowia i innych działań dobroczynnych, zmierzających do zmniejszenia ludzkich cierpień. Prawdziwy sens Karma Jogi wedle Mistrzów Mądrości Wschodu leży w uświadomieniu sobie, że boska Dusza, Jaźń czyli Atman przenikając każdą cząstkę ciała pracuje w każdej ludzkiej istocie, a cokolwiek jest wykonywane, w swej istocie jest czynione poprzez boską Duszę, Atmana, poprzez Wyższą Jaźń będącą cząstką Boga w człowieku. Karma Joga tak głębiej, bardziej metafizycznie rozumiana wymaga aby energia życiowa krążyła wewnątrz centralnego kanału ciała znanego jako Suszumna. Wtedy każde działanie jest aktywnością wynikłą z mocnego krążenia Prany w środkowym, centralnym kanale energetycznej struktury ciała, kanale, który jest niczym centralny słup czy filar całego ciała i całego naszego jestestwa. Karma Joga jest od strony energetycznej i duchowej Prana Karmą czyli pracą subtelnej energii życiowej emanowanej przez wewnętrzną Jaźń, Duszę, przez Atmana człowieka. 

W ten sposób człowiek oddany wykonywaniu pracy dla samej pracy w swej istocie pozwala na bardzo swobodny przepływ i swobodne działanie przepływającej energii życia i działa mocą wewnętrzną. Taka praca, tak spełniana aktywność dokonywana jest z większą siłą przebicia, z większą mocą, a przy okazji porywa oraz zachwyca innych, którzy zaczynają spontanicznie wspierać każde dzieło tak zorientowanego pracownika czy działacza. Dobra Karma Joga jest zarówno pożytecznym i pomocnym dla innych czynem społecznym jak i dochodowym, a do tego aktywnością czynioną z głębi Duszy za pomocą twórczej życiowej energii, Prana Karmana. Praca i działalność zarobkowa umożliwiająca życie i przeżycie związana jest mocno z pierwszym, podstawowym ośrodkiem skupienia w ludzkim ciele zwanym ćakrą korzeniową lub guziczną, muladharą. Ośrodek żywiołu ziemi służy wszystkiemu co jest materialne i potrzebne do życia na ziemi w tym wykonywaniu wszelkiej pracy i aktywności związanej z przetrwaniem człowieka jako jednostki oraz także ludzi jako gatunku. Praca pozwalająca zarabiać pieniądze bądź wytwarzać rzeczy i dobra na zamianę z innymi wytwórcami to domena guzicznego, sakralnego splotu u podstawy tułowia, pod kością ogonową. 

Praktykując świadomie Karma Jogę skupiamy się w tym ośrodku i szukamy siły dla przetrwania oraz mocy dla działania jakie wykonujemy w swojej pracy. Odczuwanie oraz obserwowanie doznań w korzennym ośrodku muladhara podczas wykonywania pracy zarobkowej czyli dochodowej to jedna z małych, ale przydatnych praktyk, codziennych ćwiczeń w Karma Jodze. Drugim ośrodkiem przydatnym w rozwijaniu świadomości prosperującej i stanów dobrobytu jest trzeci ośrodek zwany manipurą, ogrodem skarbów albo grodem klejnotów. Mani to dosłownie skarb albo klejnot, biżuteria, diament czy rubin, kamień szlachetny wyjątkowo drogocenny. Manipura to ośrodek symbolizujący skarby wewnętrzne oraz wszystko to, co jest dla człowieka drogocenne. Mani to klejnot i symbol zdolności odsłaniania czy odkrywania skarbów i rzeczy drogocennych. To taki rodzaj świadomości, który potrafi bogactwa zarówno odkrywać jak i rozwijać oraz gromadzić. Manipura pozwala zaspokajać potrzeby związane z nabywaniem rzeczy bardziej cennych, drogocennych i kosztownych oraz zdobywać klejnoty bogactw, złoto i kosztowności.  

Odblokowywanie obydwu tych ośrodków skupiania czy przebywania świadomości jest bardzo ważną częścią procesu rozwijania czy wręcz może nabywania świadomości prosperity. Zanieczyszczona i zablokowana muladhara nie pozwala na podjęcie skutecznych działalności umożliwiających zarobkowanie, a zablokowana i zanieczyszczona manipura nie pozwala na zdobywanie w życiu rzeczy kosztownych ani skarbów. Do kompletu mamy jeszcze ośrodek wiśuddha u podstawy szyi, który związany jest z nabywaniem skarbów duchowych i odkrywaniem wewnętrznych bogactw duchowych zgromadzonych w głębi samej Duszy czy Jaźni, wewnątrz Atmana, a także skarbów i klejnotów ukrytych acz dla człowieka przeznaczonych przez samego Boga. Jedną z zasad wynikających z ośrodka wiśuddha jest zależność bogactw zewnętrznych od tych wewnętrznych, co bardzo pomaga rozwijać i prowadzić wszelkiego rodzaju interesy z głębszą idei czy wzniosłym celem.

Istnieje kilkanaście ważniejszych sekretów osiągania stanu dobrobytu i prosperującej świadomości, a kilka z nich jest szczególnie ważnych. Jedną z bardzo ważnych zasad czy cech dla osoby kultywującej Bogactwo, Obfitość i Dobrobyt w codziennym życiu jest Szczodrość wobec innych osób. Szczodrość czy bycie osobą Szczodrą, to pewna elastyczność i swoboda zarówno w dawaniu innym jak i w braniu od innych. Ludzie obarczają swoje dawanie i branie bardzo wieloma emocjami, wyrzutami, żalami czy innymi negatywnymi emocjami. Kiedy dajemy innym cośkolwiek, tak rzeczy jak i pieniądze, czas, uczucie czy uwagę, nie powinniśmy tego żałować ani obarczać tego co dokonujemy żadnymi negatywnymi emocjami jak poczucie zubożenia, straty czasu czy poczucia szkody, że coś daliśmy i już tego nie mamy. Dawanie, nawet najskromniejszego prezentu jest okazją do wyczyszczenia swojej świadomości z negatywnych mas myślowych i emocjonalnych jakie wielu ludziom towarzyszą w czasie kiedy szykują prezenty, ofiarują swoje umiejętności czas czy uwagę innym. 

Żal jaki pojawia się gdy coś komuś kupimy, podarujemy, żal niespełnionych po latach oczekiwań, starań, ofiar i poświęceń staje się negatywną siłą blokującą naturalną z głębi duszy płynącą Szczodrość jaka jest potrzeba aby uruchomić naturalne Prawo Dawania i Brania, przypływu i odpływu rzeczy w przyrodzie. Negatywne intencje, żale i pretensje jakie wkładamy w to co dajemy stają się zalążkiem późniejszego zablokowania sił odpowiedzialnych za dostawanie i przekazywanie dóbr oraz bogactw tej ziemi w tym także pieniędzy jako umownego ekwiwalentu tego, co w rzeczywistości potrzebujemy. Branie, przyjmowanie rzeczy, prezentów, w tym także pieniędzy, przyjmowanie cudzego dla nas poświęcenia, czasu i uwagi to odwrotna strona tego samego medalu i także musi być wyczyszczona ze wszelkich negatywnych emocji, wspomnień oraz doznań. Człowiek Szczodry jest osobą która swobodnie daje i swobodnie bierze, swobodnie wydaje i swobodnie dostaje wszystkie rzeczy jakich potrzebuje, w tym także pieniądze oraz rozmaite skarby czy klejnoty. Kiedy zarówno dawanie jak i przyjmowanie sprawia zadowolenie oraz radość której praktycznie nic nie jest nam w stanie popsuć, wtedy można powiedzieć, że osiągamy stan praktycznej Szczodrości.

Rebirthing - Skuteczne oddechowe terapie 
pozwalające usunąć przyczyny nędzy i biedy:



Wszystkich chcących zgłębić tajniki ezoterycznej wiedzy
jak zdobyć bogactwo i żyć w dobrobycie
zapraszamy na warsztaty Tantry Dobrobytu


© Wszelkie prawa do publikacji zastrzeżone przez: ezoteryka-magia-okultyzm.blogspot.com


poniedziałek, 13 lutego 2017

Psychopatia - silna choroba egoizmu

Jak rozpoznać psychopatię - chorobę silnego egoizmu


Egoizm, kiedy bywa silny - może doprowadzić do umysłowej patologii. Im silniejsze są ksobne, egoiczne skłonności, tym bardziej osoba jest psychopatyczna. Trzeba dbać o prawidłowy rozwój osobowości dzieci, aby budziły się w nich uczucia współczucia i miłosierdzia, chęć niesienia pomocy innym oraz wrażliwość. Jeżeli wychowujemy dzieci bezstresowo, to jest to złe, egoistyczne wychowanie, które wiedzie do rozwoju osobnika psychopatycznego, silnie egoistycznego, pasożyta żyjącego kosztem innych co też prowadzi do rozwoju jednostki destrukcyjnej, dążącej po trupach, kosztem innych, do swoich celów, szczególnie do pieniędzy, sławy czy władzy. Choroba egoizmu tak zwana psychopatia, w znacznym stopniu jest spowodowana niedorozwojem mózgu. Mózg jest organem, który można ćwiczyć i modelować aż do 25-30 roku życia, a czasami dłużej nawet, aby złe i egotyczne skłonności można było łatwo przezwyciężyć, w znacznym stopniu zredukować, a łagodną psychopatię, najbardziej powszechną, a nawet całkowicie wyleczyć. Skupianie się w przestrzeni czołowej głowy, mózgu, centralizowanie odczuwania w środku czoła lub w całej centralnej, kulistej przestrzeni czołowej oraz wzbudzanie w tym czasie pozytywnych, boskich uczuć takich jak przyjaźń, życzliwość, radość, miłosierdzie, współczucie, chęć pomagania i opieki nad chorymi czy słabszymi jest bardzo pomocną, medytacyjną formą terapii. 

wtorek, 31 stycznia 2017

Rok Ognistego Koguta - astrologia chińska - rady i zalecenia

Horoskop chiński 2017 - Rok Ognistego Koguta


Chiński rok Ognistego Koguta rozpoczyna się 28 stycznia 2017 roku, a kończy 15 lutego 2018 roku. Warto pamiętać, że naturalnym żywiołem Koguta jest Metal i dlatego też prognozy na ten rok mogą być trochę niesprzyjające. Oba te żywioły mogą wchodzić w niszczycielskie relacje, czego będzie można doświadczyć na poziomie fizycznym. Rok ten nie będzie jednak tragiczny, aczkolwiek mogą pojawiać się liczne kłopoty i niesprzyjające okoliczności. Warto o tym pamiętać, aby nie stronić od współpracy z innymi, bo w tym roku powinniśmy właśnie współpracować, a wtedy rok 2017 będzie miał nam wiele do zaoferowania. Otaczajmy się ludźmi, którzy będą nas wspierać i pomagać, a to zapewni życie w harmonii oraz poczucie, że należymy do zespołu, że możemy osiągnąć wiele w tym roku. Rok Ognistego Koguta dla wielu osób będzie bardzo pomyślny i przynoszący wiele sukcesów i korzyści. Wszelka praca powinna okazać się owocna i zakończona sukcesem. To czas, by rzeczy do zrobienia robić doskonale i nie iść na ilość, ale skupić się na jakości tego, co robimy - cokolwiek to będzie. Ważne jest pełne zaangażowanie w to co robimy i w realizowanie celów, marzeń i planów, bo będą ku temu odpowiednie warunki. W kulturze chińskiej Kogut jest kojarzony z precyzją i dokładnością, toteż warto wykorzystać tę energię by osiągnąć cel.  

poniedziałek, 30 stycznia 2017

Chiński zodiak - horoskop - astrologia

Zodiak chiński - chiński horoskop - żywioły i zwierzęta





Ludzie interesują się astrologią i prawie każdy człowiek zna swój znak zodiaku, czytając w różnych czasopismach, choćby dla rozrywki, swój horoskop. W dziejach ludzkości astrologia miała wpływ na rozwój religii i nauk przyrodniczych i dziś jest tak samo aktualna jak tysiące lat temu. Dopóki gwiazdy będą na niebie - ludzie zawsze będą ku nim spoglądać i próbować odczytać swój los i wpływ gwiazd i planet na swoje życie. Astrologia chińska liczy sobie ponad 5000 lat, a w ostatnich latach zyskuje sobie coraz większą popularność na świecie. Zamiast znanych tak zwanych "klasycznych znaków zodiaku", które określane są na podstawie daty urodzenia, Chińczycy mają dwanaście zwierzęcych znaków zodiaku, które cyklicznie zmieniają się każdego roku. Poszczególnym zwierzętom przypisywane są określone cechy charakteru, zalety i słabości. Jednakże osoby urodzone w danym roku różnią się od siebie, na co wpływa wiele czynników:

  • godzina urodzenia
  • dzień urodzenia
  • miesiąc urodzenia
  • rok urodzenia
  • żywioł urodzenia w godzinie, dniu, miesiącu i roku

Niezależnie od tego - struktury osobowości poszczególnych znaków zodiaku zawsze są do siebie podobne. Chińska astrologia nie ma nic wspólnego z wróżeniem, czy przepowiadaniem przyszłości. W Chinach jest to nauka, która znajduje konkretne zastosowanie w życiu codziennym służąc jako życiowy doradca i przewodnik. Warto zatem zapoznać się z tym fascynującym światem chińskiej astrologii.

środa, 25 stycznia 2017

Opętania - wpływ złych duchów na ludzi - egzorcyzmy

Egzorcyzmy - wpływ złych duchów na ludzi - opętania



Istnienie duchów dobrych i złych w zaświecie i ich wpływ na ludzi, skłania do tego, aby bardziej przyjrzeć się temu zjawisku. Każdy wpływ złego ducha na świadomość człowieka, a przez to na jego życie na tym świecie, powoduje tak zwane większe lub mniejsze "opętanie". Dlatego też ważne jest to, jak bronić się przed wpływem złych, opętujących duchów i jakie metody ochrony podjąć. Znajomość metafizyki, choćby tylko pobieżna - pozwala dzielić istoty na dobre, złe oraz pomieszane dobro-złe, czyli będące podobnie do ludzi mieszanką złych i dobrych skłonności. Walka dobra ze złem trwa nieustannie, a bywa, że ludzie ulegając wpływom - nie są w stanie określić się w którą stronę zmierzają.

Całkowicie dobrymi zwane są duchy anielskie, dobre, dewaiczne zamieszkujące Niebiosa-Dewaczan, a całkowicie złymi duchy diabelskie, piekielne, piśaćowe, zamieszkujące sfery Piekieł - Wawrę czy Narakę. Istoty dobro-złe zamieszkują tak zwany niższy świat nazywany Podziemiem albo Patalą. Pradawne księgi hermetyczne, henochiańskie podają nawet w szczegółach ile duchów złych głównodowodzących w mroku uwięzionych jest w zaświecie kręgu ziemskiego istnienia i jakie są ich imiona. Pisma wschodnie, tantryczne i wedyjskie zgodne są co do istnienia mrocznych krain oraz istot, które świadomie dążą do zła. Pan Kriszna uczy nawet, że każda planeta we wszechświecie ma coś w rodzaju więzienia dla istot bardzo złych jakie zboczyły ze ścieżki i jęły szkodzić wszystkiemu co boskie. Oczywiście każdy zły duch ma możliwość poprawy, ale zło nie jest jakąś bezosobową siłą, a jest w rzeczywistości całkowicie osobowe i pochodzi od konkretnych zdegenerowanych, diabolicznych istot. 

poniedziałek, 23 stycznia 2017

Astrologiczna wiedza o żywiołach i czakrach

Astrologiczna wiedza o żywiołach i ćakrach





Człowiek może rozpocząć świadomą podróż duchową na wiele sposobów. Wielu poszukujących rozpoczyna ją od studiów wiedzy astrologicznej, a co za tym idzie od zdobywania wiedzy o wpływie władców (aniołów) Znaków Zodiaku na człowieka i społeczeństwo planety. Jest prawdą, że nie ma znaczenia od jakiej części sekretnej, wewnętrznej wiedzy człowiek zacznie, ale bardzo ważne jest, aby nie ustawał i dążył do poznania Boskiej Wiedzy w całej pełni. Wpływ Znaków Zodiaku czy raczej tak zwanych Duchów, Aniołów, które okrążają planetę na tle Nieba jest znany ludzkości od zarania jej dziejów. Jest to bardzo długi okres czasu zważywszy, że teraz mamy siódmą Manwantarę zwaną wiekiem Waiwaswata Mańu, a to jest okres 4 mln 320 tysięcy lat, który zmierza ku końcowi. Duchy Zodiaku obiegają Ziemię w przeciągu cyklu precesyjnego zwanego rokiem platońskim, który trwa od 18-36 tysięcy lat, a średnio około 24 tysięcy lat. Bieżący cykl trwa prawie 26 tysięcy lat, w czasie których Duchy Zodiaku obiegają cały niebieski zwierzyniec. Jeśli Słońce widoczne jest przez pryzmat jakiegoś Zodiakalnego Anioła, wtedy mówimy, że aktualnie ten Solarny Duch czy Promień jest uaktywniony i oddziaływuje potężnie na wszystkie formy życia.

poniedziałek, 9 stycznia 2017

Siedem lotosów - ścieżka uczniostwa

Ścieżka Uczniostwa Siedmiu Lotosów



Ośrodki energii zwane czakramami, a właściwie, bardziej poprawnie mówiąc to: Ćakramy, są tematem wielkiego zainteresowania wśród wszystkich ludzi, którzy wznoszą się w swej subtelności w wyższy, niematerialny wymiar postrzegania rzeczywistości, w subtelne sfery duchowe, mistyczne. Nie ma zaawansowanych poziomów samorozwoju bez pracy z ćakramami, bez pracy z 7, 9 lub 12-toma podstawowymi ośrodkami świadomości w ludzkim, subtelnym ciele. Ćakramy przynależą do subtelnej rzeczywistości, w której co bardziej światli ludzie doświadczają śnienia, wizji, eksterioryzacji czy doświadczeń związanych ze śmiercią kliniczną. Powłoka zwana eteryczną, witalną czy lingamiczną jako swe główne organy posiada właśnie ćakramy, a szczególnie siedem z nich, począwszy od dołu tułowia, aż po szczyt głowy i obszar ponad głową, położone w środkowej linii wyprostowanego tułowia, stanowią najważniejsze organy Psyche, Duszy czy Jaźni każdej ludzkiej, a także zwierzęcej istoty, która oddycha i porusza się. 

środa, 4 stycznia 2017

Podstawowa wiedza o czakramach

Wiedza o ćakramach


Ćakry, ćakramy (błędne spolszczenie - czakramy) są jednym z bardziej tajemniczych tematów. Od stuleci w każdej szkole ezoterycznej, hermetycznej z tradycjami duchowego rozwoju temat ćakramów jest poruszany i zgłębiany. Siedmioramienny świecznik wspominany w Biblii to symbol światła wyobrażanego w ćakrach - doskonale znany wszystkim ludziom studiującym tajemną wiedzę. Duchowość euroazjatycka oparta jest na symbolice siedmiu stopni uczniowskiego wtajemniczenia oraz na symbolice siedmioducha i siedmiu ośrodków mocy. Terminologia sanskrycka nazywa ćakramami pewne obszary ukryte wewnątrz fizycznego ciała. Na wyższych planach świadomości są ukryte jako jako rzeczywiste organy wewnętrzne duszy, w sposób symboliczny tak zobrazowane na użytek bardzo głębokiej praktyki duchowej. Ćakram oznacza Krąg lub Okrąg, Koło i ma głębokie symboliczne znaczenie, zarówno w znaczeniu doskonałości jak i wartości hermetycznego kręgu wtajemniczenia. Siedem miejsc skupienia zwanych ćakramami jest najlepiej znanych w ludzkim ciele, a promieniowania ćakr jako suma tworzą całe biopole człowieka zwane aurą. 

Starożytni przywiązywali wielką wagę do sześciu ośrodków w ciele człowieka i siódmego, który jest ponad głową, ponad szczytem głowy. Wśród całej siódemki szczególnie mocno w praktykach duchowych używane są ośrodki w podbrzuszu poniżej pępka, w piersi pod środkiem mostka, oraz wewnątrz głowy ponad linią brwi! Ośrodek brzucha, serca i trzeciego oka to prawdopodobnie najczęściej poruszane ćakramy we wszystkich grupach i ruchach rozwoju wewnętrznego, psychotroniki czy w mistycznych, głębokich ruchach religijnej odnowy duchowej, psychicznej i fizycznej. Sześć ośrodków energii w ciele odpowiada w kolejności sześciu zmysłom, a za szósty zmysł, percepcję pozafizyczną odpowiada Ćakra wewnątrz głowy zwana Okiem Śiwa albo Okiem Horusa, postawionym w pionie w stosunku do fizycznych oczu, pod czołem, gdzie jest symbolicznie malowane. 

Ludziom różnych typów osobowości częstokroć jeden z Ćakramów odpowiada jako główne miejsce skupienia świadomości i poczucia siebie. Percepcja, czucie własnego środka ciężkości w podbrzuszu pod pępkiem wykorzystywane jest we wschodnich sztukach walki, także w indyjskiej Kalaŗpayat, matce duchowych sztuk walki. Głównym tematem medytacyjnym ośrodka w podbrzuszu jest żywioł wody, a także artyzm, smak i gust. Ludzie o usposobieniu religijnym i intuicyjnym najczęściej skupiają się w ośrodku sercowym, na środku piersi gdzieś od poziomu linii sutek w górę, a tematem kontemplacyjnym jest tu wiatr, oddech i czucie sytuacji, oraz miłosierdzie czy współczucie. Osoby o wybitnej umysłowości, pracujące rozumem, najczęściej spontanicznie koncentrują się wewnątrz głowy w obszarze Trzeciego, a raczej Pojedynczego Oka, bo tak ten szósty ośrodek zasadniczy zwykł był nazywać Mistrz Jezus, czego ślady zachowały się w Ewangeliach kanonicznych i apokryfach.

Sześć ośrodków w ciele to sześć miejsc skupienia się i koncentracji, które pasują do żywiołów, zmysłów, cech oraz wibracji liczb, gdyż ćakramy w podstawowym zobrazowaniu opisywane są jako subtelne organy duszy o wyglądzie pięknych kwiatów lotosu o określonej liczbie płatków. Padma, czyli Lotos to elementarne wyobrażenie ćakramów i każda szkoła Jogi, Tantry czy Ajurwedy. Uczenie o ćakramach rozpoczynamy od wyobrażenia sobie kwiatu rosnącego ku górze o określonej liczbie płatków. Gdy stoimy lub siedzimy prosto zawsze polecamy swoim uczniom wizualizowanie, wyobrażanie kwiatu z liczbową wibracją, kwiatu skierowanego kielichem ku górze. Ilość płatków, wibracja dźwiękowa wnętrza, centrum Lotosu, blask światła a nade wszystko właściwe umiejscowienie jednego z głównych lotosów wzdłuż centralnej pionowej linii ciała łączącej obszar łonowy ze szczytem głowy to są elementarnych podstawy, których nie wolno sobie zmieniać wedle własnego uznania. 

Główne ćakramy ciała położone są wzdłuż centralnego, pionowego kanału ciała znanego dobrze jako Suśumna albo Wadźra, który zaczyna się pomiędzy odbytem, a zewnętrznym narządem płciowym (łechtaczką u kobiet), a w ciele kończy na środku kopuły czaszki i skupiskami odpowiednich drobniejszych kanałów energii symbolizowanych płatkami kwiatu, w istocie aurami wibracji, które tam płyną.

Podstawowy Lotos, Padma Zbiornika, Naczynia Korzenia, Podstawy, to piękny kwiat o czterech płatkach. Gdy podczas praktyki siedzimy skrzyżnie na ziemi, możemy mieć wrażenie, że cały obszar łonowo-odbytowy spoczywa wewnątrz kwiatu Lotosu o czterech płatkach. Główną, elementarną praktyką służącą oczyszczaniu i rozwijaniu kwiatu Lotosu jest Bidźa Mantra, czyli odpowiednia wibracja związana z punktem środka, z centrum Ćakramu, a w przypadku tego lotosu zwanego Muladhara (Korzeniowy Zbiornik) jest to dźwięczna, głęboka sylaba LAM, wręcz dźwięk „L”, z bardzo krótkim „a” i unosowionym „m” w końcówce. Ważne, aby rezonans dźwięku wydobywał się autentycznie głęboko z bioder, łona czy kości ogonowej, do czego trzeba trochę ćwiczeń i wprawy. Jest to praktyka czyniona wibracją głosową, recytacją, bez której nie powinno się pracować z oczyszczaniem i rozwijaniem Lotosu, Ćakramu, gdyż właśnie dźwięk jest podstawą pracy z jakimkolwiek z Lotosów. 

Kto dba o rozwój Ćakramu, ten będzie sporo pracował z taką sylabą wzmagającą magnetyzm energii Ziemi, a także zmysł powonienia, węchu. Ćakra podstawy służy do percepcji energii płynącej z Ziemi jako planety, ale też jest siedzibą energii piasku i skał, elementu ziemi, a jest to energia o barwie żółtej. Mulādharā to siedziba mocy Kundalini, która jest mocą ufności, wiary i żarliwości religijnej powiązanej z żeńską naturą czy formą Boskości, z kultem Bogini. Ale nie wolno praktykować bez żarliwej czci ku wysokim Boginiom nieba i w szczególności ku żeńskiej postaci Boga Absolutu, co religia żydowska zwała pojęciem Szekinah, a indyjska tradycja pojęciami Śakti, Devi lub Amma. Bez religijnego kultu, żarliwej czci i oddania, ufności i wiary ku Bogu i Bogini, nie ma żadnej możliwości obudzenia Kuňďalini, choć można się nabawić rozmaitych psychodelicznych zjawisk i chorobliwych doznań. 

Kuňďalini to inaczej energia czy moc Macierzy, Matki Bożej, czyli Bogini, małżonki Boga Nieba, a zwana jest też ogniem ziemi. Drugi Lotos ma sześć płatków, w środku sylabę WAM, aby go oczyszczać i rozwijać, a jego żywiołem jest wspomniana już woda, zmysłem smak. Trzeci Lotos, położony pomiędzy pępkiem a mostkiem, na poziomie żołądka i splotu solarnego jest ośrodkiem o dziesięciu płatkach symbolizujących pięć zasad Jama i pięć zasad Nijamah, przykazań i sił moralnych, jego sylabą do intonowania w wibrującym sposób jest dźwięk RAM, jest to Lotos Ognia oraz zmysłu wzroku i zasady widzenia. Czwarty Lotos to potocznie ośrodek sercowy albo ośrodek pieśni duszy, ma dwanaście płatków związanych ze znakami zodiaku, które są prawdziwymi miesiącami słonecznego roku, a jego żywioł to wiatr, zmysł to dotyk (czucie), zaś dźwięk to JAM. Istotny symbol ośrodka serca to sześciopromienna Gwiazda znana mistyce chrześcijańskiej i żydowskiej jako Gwiazda Dawida.

Piąty Lotos znajduje się jako Wieniec (Dala) wokół podstawy szyi na szczycie tułowia, a ożywia się i rozwija dzięki mocnej i wibrującej sylabie HAM, zaś jego żywiołem jest eter, duch, przestrzeń, w sanskrycie Ākāśa. Ćakra Trzeciego Oka, właściwie Adźna (wym. adźnia), jako sylabę nasienną, źródłową, dzięki której może się oczyszczać, wzrastać i rozwijać ma sylabę OM, a jest to w brzmieniu właściwie zlanie dźwięków A, U i M w jednobrzmiącą wibrację niczym nucenie litery Ą (w języku polskim). Obraz Ćakry, właściwie Lotosu o dwóch płatkach, jest najczęściej podawanym dla początkujących, a jest to siedziba Szóstego Zmysłu, Miłości i Mądrości czy lepiej Oddania i Mądrości. Każdy, kto chce rozwijać Trzecie Oko rzeczywiście winien przez lata pracować z wibrowaniem sylaby Om z pomocą głosu wzdłuż Sushumńa aż do głowy, bo innej metody jak wibrowanie głosem po prostu nie ma. Rozwój siódmego ośrodka ponad głową rozpoczynamy od wibrowania dźwięku AIM, a jest to centrum Boskiej Woli wyobrażone jako Lotos o Tysiącu Płatków, do czego trzeba już bardziej doświadczonego GURU!


Zapraszamy na warsztaty rozwoju duchowego


© Wszelkie prawa do publikacji zastrzeżone przez: ezoteryka-magia-okultyzm.blogspot.com