czwartek, 6 lutego 2014

ZODIAK - myśli przewodnie




Zodiak w astronomii – to pas na sferze niebieskiej w płaszczyźnie ekliptyki o szerokości ok. 16°. W jego obszarze znajduje się widoczne z Ziemi - Słońce - zataczające w ciągu roku pełen obieg. Kąt pełny (360°) podzielony został na 12 równych części, stąd w astronomii wyróżnia się 12 znaków zodiaku. W rzeczywistości gwiazdozbiorów widocznych w płaszczyźnie ekliptyki jest 13 i mają one różne rozmiary. Dlatego nie można jednoznacznie utożsamiać znaków zodiaku z gwiazdozbiorami. 

Punkty przecięcia równika niebieskiego z ekliptyką nazywa się punktami równonocy: wiosennej i jesiennej. Chwilę przejścia Słońca przez punkt równonocy wiosennej przyjmuje się za kalendarzowy początek astronomicznej wiosny – Słońce wchodzi w znak zodiaku Barana (nie mylić z gwiazdozbiorem Barana). Analogicznie początkiem jesieni jest równonoc jesienna, kiedy Słońce wchodzi w znak Wagi.



Baran

Idę naprzód i z płaszczyzny umysłu tworzę.



Byk

Patrzę i gdy oko jest otwarte, wszystko jest światłem.



Bliźnięta

Rozpoznaję moje drugie ja i wraz z jego pomniejszaniem rosnę i zapalam się płomieniem.



Rak

Buduję dom pełen światła i w nim przebywam. 



Lew

Jestem tym, Który Jest.



Panna

Jestem matką i dzieciątkiem, Bogiem i materią jestem.



Waga

Wybieram drogę naprzód wiodącą pomiędzy dwiema innymi, które się rozchodzą.



Skorpion 

Jestem wojownikiem i z walki ze złem wychodzę zwycięsko.



Strzelec

Widzę cel, osiągam go i widzę następny.



Koziorożec 

Zatopiony jestem w boskim świetle, i w tym świetle służę.




Wodnik 

Jestem wodą życia rozlaną dla spragnionych ludzi.



Ryby 

Opuszczam dom Ojca, powracając doń, zbawiam.



© Wszelkie prawa do publikacji zastrzeżone przez: ezoteryka-magia-okultyzm.blogspot.com


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz