wtorek, 31 stycznia 2017

Rok Ognistego Koguta - astrologia chińska - rady i zalecenia

Horoskop chiński 2017 - Rok Ognistego Koguta


Chiński rok Ognistego Koguta rozpoczyna się 28 stycznia 2017 roku, a kończy 15 lutego 2018 roku. Warto pamiętać, że naturalnym żywiołem Koguta jest Metal i dlatego też prognozy na ten rok mogą być trochę niesprzyjające. Oba te żywioły mogą wchodzić w niszczycielskie relacje, czego będzie można doświadczyć na poziomie fizycznym. Rok ten nie będzie jednak tragiczny, aczkolwiek mogą pojawiać się liczne kłopoty i niesprzyjające okoliczności. Warto o tym pamiętać, aby nie stronić od współpracy z innymi, bo w tym roku powinniśmy właśnie współpracować, a wtedy rok 2017 będzie miał nam wiele do zaoferowania. Otaczajmy się ludźmi, którzy będą nas wspierać i pomagać, a to zapewni życie w harmonii oraz poczucie, że należymy do zespołu, że możemy osiągnąć wiele w tym roku. Rok Ognistego Koguta dla wielu osób będzie bardzo pomyślny i przynoszący wiele sukcesów i korzyści. Wszelka praca powinna okazać się owocna i zakończona sukcesem. To czas, by rzeczy do zrobienia robić doskonale i nie iść na ilość, ale skupić się na jakości tego, co robimy - cokolwiek to będzie. Ważne jest pełne zaangażowanie w to co robimy i w realizowanie celów, marzeń i planów, bo będą ku temu odpowiednie warunki. W kulturze chińskiej Kogut jest kojarzony z precyzją i dokładnością, toteż warto wykorzystać tę energię by osiągnąć cel.  

poniedziałek, 30 stycznia 2017

Chiński zodiak - horoskop - astrologia

Zodiak chiński - chiński horoskop - żywioły i zwierzęta





Ludzie interesują się astrologią i prawie każdy człowiek zna swój znak zodiaku, czytając w różnych czasopismach, choćby dla rozrywki, swój horoskop. W dziejach ludzkości astrologia miała wpływ na rozwój religii i nauk przyrodniczych i dziś jest tak samo aktualna jak tysiące lat temu. Dopóki gwiazdy będą na niebie - ludzie zawsze będą ku nim spoglądać i próbować odczytać swój los i wpływ gwiazd i planet na swoje życie. Astrologia chińska liczy sobie ponad 5000 lat, a w ostatnich latach zyskuje sobie coraz większą popularność na świecie. Zamiast znanych tak zwanych "klasycznych znaków zodiaku", które określane są na podstawie daty urodzenia, Chińczycy mają dwanaście zwierzęcych znaków zodiaku, które cyklicznie zmieniają się każdego roku. Poszczególnym zwierzętom przypisywane są określone cechy charakteru, zalety i słabości. Jednakże osoby urodzone w danym roku różnią się od siebie, na co wpływa wiele czynników:

  • godzina urodzenia
  • dzień urodzenia
  • miesiąc urodzenia
  • rok urodzenia
  • żywioł urodzenia w godzinie, dniu, miesiącu i roku

Niezależnie od tego - struktury osobowości poszczególnych znaków zodiaku zawsze są do siebie podobne. Chińska astrologia nie ma nic wspólnego z wróżeniem, czy przepowiadaniem przyszłości. W Chinach jest to nauka, która znajduje konkretne zastosowanie w życiu codziennym służąc jako życiowy doradca i przewodnik. Warto zatem zapoznać się z tym fascynującym światem chińskiej astrologii.

środa, 25 stycznia 2017

Opętania - wpływ złych duchów na ludzi - egzorcyzmy

Egzorcyzmy - wpływ złych duchów na ludzi - opętania



Istnienie duchów dobrych i złych w zaświecie i ich wpływ na ludzi, skłania do tego, aby bardziej przyjrzeć się temu zjawisku. Każdy wpływ złego ducha na świadomość człowieka, a przez to na jego życie na tym świecie, powoduje tak zwane większe lub mniejsze "opętanie". Dlatego też ważne jest to, jak bronić się przed wpływem złych, opętujących duchów i jakie metody ochrony podjąć. Znajomość metafizyki, choćby tylko pobieżna - pozwala dzielić istoty na dobre, złe oraz pomieszane dobro-złe, czyli będące podobnie do ludzi mieszanką złych i dobrych skłonności. Walka dobra ze złem trwa nieustannie, a bywa, że ludzie ulegając wpływom - nie są w stanie określić się w którą stronę zmierzają.

Całkowicie dobrymi zwane są duchy anielskie, dobre, dewaiczne zamieszkujące Niebiosa-Dewaczan, a całkowicie złymi duchy diabelskie, piekielne, piśaćowe, zamieszkujące sfery Piekieł - Wawrę czy Narakę. Istoty dobro-złe zamieszkują tak zwany niższy świat nazywany Podziemiem albo Patalą. Pradawne księgi hermetyczne, henochiańskie podają nawet w szczegółach ile duchów złych głównodowodzących w mroku uwięzionych jest w zaświecie kręgu ziemskiego istnienia i jakie są ich imiona. Pisma wschodnie, tantryczne i wedyjskie zgodne są co do istnienia mrocznych krain oraz istot, które świadomie dążą do zła. Pan Kriszna uczy nawet, że każda planeta we wszechświecie ma coś w rodzaju więzienia dla istot bardzo złych jakie zboczyły ze ścieżki i jęły szkodzić wszystkiemu co boskie. Oczywiście każdy zły duch ma możliwość poprawy, ale zło nie jest jakąś bezosobową siłą, a jest w rzeczywistości całkowicie osobowe i pochodzi od konkretnych zdegenerowanych, diabolicznych istot. 

poniedziałek, 23 stycznia 2017

Astrologiczna wiedza o żywiołach i czakrach

Astrologiczna wiedza o żywiołach i ćakrach





Człowiek może rozpocząć świadomą podróż duchową na wiele sposobów. Wielu poszukujących rozpoczyna ją od studiów wiedzy astrologicznej, a co za tym idzie od zdobywania wiedzy o wpływie władców (aniołów) Znaków Zodiaku na człowieka i społeczeństwo planety. Jest prawdą, że nie ma znaczenia od jakiej części sekretnej, wewnętrznej wiedzy człowiek zacznie, ale bardzo ważne jest, aby nie ustawał i dążył do poznania Boskiej Wiedzy w całej pełni. Wpływ Znaków Zodiaku czy raczej tak zwanych Duchów, Aniołów, które okrążają planetę na tle Nieba jest znany ludzkości od zarania jej dziejów. Jest to bardzo długi okres czasu zważywszy, że teraz mamy siódmą Manwantarę zwaną wiekiem Waiwaswata Mańu, a to jest okres 4 mln 320 tysięcy lat, który zmierza ku końcowi. Duchy Zodiaku obiegają Ziemię w przeciągu cyklu precesyjnego zwanego rokiem platońskim, który trwa od 18-36 tysięcy lat, a średnio około 24 tysięcy lat. Bieżący cykl trwa prawie 26 tysięcy lat, w czasie których Duchy Zodiaku obiegają cały niebieski zwierzyniec. Jeśli Słońce widoczne jest przez pryzmat jakiegoś Zodiakalnego Anioła, wtedy mówimy, że aktualnie ten Solarny Duch czy Promień jest uaktywniony i oddziaływuje potężnie na wszystkie formy życia.

poniedziałek, 9 stycznia 2017

Siedem lotosów - ścieżka uczniostwa

Ścieżka Uczniostwa Siedmiu Lotosów



Ośrodki energii zwane czakramami, a właściwie, bardziej poprawnie mówiąc to: Ćakramy, są tematem wielkiego zainteresowania wśród wszystkich ludzi, którzy wznoszą się w swej subtelności w wyższy, niematerialny wymiar postrzegania rzeczywistości, w subtelne sfery duchowe, mistyczne. Nie ma zaawansowanych poziomów samorozwoju bez pracy z ćakramami, bez pracy z 7, 9 lub 12-toma podstawowymi ośrodkami świadomości w ludzkim, subtelnym ciele. Ćakramy przynależą do subtelnej rzeczywistości, w której co bardziej światli ludzie doświadczają śnienia, wizji, eksterioryzacji czy doświadczeń związanych ze śmiercią kliniczną. Powłoka zwana eteryczną, witalną czy lingamiczną jako swe główne organy posiada właśnie ćakramy, a szczególnie siedem z nich, począwszy od dołu tułowia, aż po szczyt głowy i obszar ponad głową, położone w środkowej linii wyprostowanego tułowia, stanowią najważniejsze organy Psyche, Duszy czy Jaźni każdej ludzkiej, a także zwierzęcej istoty, która oddycha i porusza się. 

środa, 4 stycznia 2017

Podstawowa wiedza o czakramach

Wiedza o ćakramach


Ćakry, ćakramy (błędne spolszczenie - czakramy) są jednym z bardziej tajemniczych tematów. Od stuleci w każdej szkole ezoterycznej, hermetycznej z tradycjami duchowego rozwoju temat ćakramów jest poruszany i zgłębiany. Siedmioramienny świecznik wspominany w Biblii to symbol światła wyobrażanego w ćakrach - doskonale znany wszystkim ludziom studiującym tajemną wiedzę. Duchowość euroazjatycka oparta jest na symbolice siedmiu stopni uczniowskiego wtajemniczenia oraz na symbolice siedmioducha i siedmiu ośrodków mocy. Terminologia sanskrycka nazywa ćakramami pewne obszary ukryte wewnątrz fizycznego ciała. Na wyższych planach świadomości są ukryte jako jako rzeczywiste organy wewnętrzne duszy, w sposób symboliczny tak zobrazowane na użytek bardzo głębokiej praktyki duchowej. Ćakram oznacza Krąg lub Okrąg, Koło i ma głębokie symboliczne znaczenie, zarówno w znaczeniu doskonałości jak i wartości hermetycznego kręgu wtajemniczenia. Siedem miejsc skupienia zwanych ćakramami jest najlepiej znanych w ludzkim ciele, a promieniowania ćakr jako suma tworzą całe biopole człowieka zwane aurą. 

Starożytni przywiązywali wielką wagę do sześciu ośrodków w ciele człowieka i siódmego, który jest ponad głową, ponad szczytem głowy. Wśród całej siódemki szczególnie mocno w praktykach duchowych używane są ośrodki w podbrzuszu poniżej pępka, w piersi pod środkiem mostka, oraz wewnątrz głowy ponad linią brwi! Ośrodek brzucha, serca i trzeciego oka to prawdopodobnie najczęściej poruszane ćakramy we wszystkich grupach i ruchach rozwoju wewnętrznego, psychotroniki czy w mistycznych, głębokich ruchach religijnej odnowy duchowej, psychicznej i fizycznej. Sześć ośrodków energii w ciele odpowiada w kolejności sześciu zmysłom, a za szósty zmysł, percepcję pozafizyczną odpowiada Ćakra wewnątrz głowy zwana Okiem Śiwa albo Okiem Horusa, postawionym w pionie w stosunku do fizycznych oczu, pod czołem, gdzie jest symbolicznie malowane. 

Ludziom różnych typów osobowości częstokroć jeden z Ćakramów odpowiada jako główne miejsce skupienia świadomości i poczucia siebie. Percepcja, czucie własnego środka ciężkości w podbrzuszu pod pępkiem wykorzystywane jest we wschodnich sztukach walki, także w indyjskiej Kalaŗpayat, matce duchowych sztuk walki. Głównym tematem medytacyjnym ośrodka w podbrzuszu jest żywioł wody, a także artyzm, smak i gust. Ludzie o usposobieniu religijnym i intuicyjnym najczęściej skupiają się w ośrodku sercowym, na środku piersi gdzieś od poziomu linii sutek w górę, a tematem kontemplacyjnym jest tu wiatr, oddech i czucie sytuacji, oraz miłosierdzie czy współczucie. Osoby o wybitnej umysłowości, pracujące rozumem, najczęściej spontanicznie koncentrują się wewnątrz głowy w obszarze Trzeciego, a raczej Pojedynczego Oka, bo tak ten szósty ośrodek zasadniczy zwykł był nazywać Mistrz Jezus, czego ślady zachowały się w Ewangeliach kanonicznych i apokryfach.

Sześć ośrodków w ciele to sześć miejsc skupienia się i koncentracji, które pasują do żywiołów, zmysłów, cech oraz wibracji liczb, gdyż ćakramy w podstawowym zobrazowaniu opisywane są jako subtelne organy duszy o wyglądzie pięknych kwiatów lotosu o określonej liczbie płatków. Padma, czyli Lotos to elementarne wyobrażenie ćakramów i każda szkoła Jogi, Tantry czy Ajurwedy. Uczenie o ćakramach rozpoczynamy od wyobrażenia sobie kwiatu rosnącego ku górze o określonej liczbie płatków. Gdy stoimy lub siedzimy prosto zawsze polecamy swoim uczniom wizualizowanie, wyobrażanie kwiatu z liczbową wibracją, kwiatu skierowanego kielichem ku górze. Ilość płatków, wibracja dźwiękowa wnętrza, centrum Lotosu, blask światła a nade wszystko właściwe umiejscowienie jednego z głównych lotosów wzdłuż centralnej pionowej linii ciała łączącej obszar łonowy ze szczytem głowy to są elementarnych podstawy, których nie wolno sobie zmieniać wedle własnego uznania. 

Główne ćakramy ciała położone są wzdłuż centralnego, pionowego kanału ciała znanego dobrze jako Suśumna albo Wadźra, który zaczyna się pomiędzy odbytem, a zewnętrznym narządem płciowym (łechtaczką u kobiet), a w ciele kończy na środku kopuły czaszki i skupiskami odpowiednich drobniejszych kanałów energii symbolizowanych płatkami kwiatu, w istocie aurami wibracji, które tam płyną.

Podstawowy Lotos, Padma Zbiornika, Naczynia Korzenia, Podstawy, to piękny kwiat o czterech płatkach. Gdy podczas praktyki siedzimy skrzyżnie na ziemi, możemy mieć wrażenie, że cały obszar łonowo-odbytowy spoczywa wewnątrz kwiatu Lotosu o czterech płatkach. Główną, elementarną praktyką służącą oczyszczaniu i rozwijaniu kwiatu Lotosu jest Bidźa Mantra, czyli odpowiednia wibracja związana z punktem środka, z centrum Ćakramu, a w przypadku tego lotosu zwanego Muladhara (Korzeniowy Zbiornik) jest to dźwięczna, głęboka sylaba LAM, wręcz dźwięk „L”, z bardzo krótkim „a” i unosowionym „m” w końcówce. Ważne, aby rezonans dźwięku wydobywał się autentycznie głęboko z bioder, łona czy kości ogonowej, do czego trzeba trochę ćwiczeń i wprawy. Jest to praktyka czyniona wibracją głosową, recytacją, bez której nie powinno się pracować z oczyszczaniem i rozwijaniem Lotosu, Ćakramu, gdyż właśnie dźwięk jest podstawą pracy z jakimkolwiek z Lotosów. 

Kto dba o rozwój Ćakramu, ten będzie sporo pracował z taką sylabą wzmagającą magnetyzm energii Ziemi, a także zmysł powonienia, węchu. Ćakra podstawy służy do percepcji energii płynącej z Ziemi jako planety, ale też jest siedzibą energii piasku i skał, elementu ziemi, a jest to energia o barwie żółtej. Mulādharā to siedziba mocy Kundalini, która jest mocą ufności, wiary i żarliwości religijnej powiązanej z żeńską naturą czy formą Boskości, z kultem Bogini. Ale nie wolno praktykować bez żarliwej czci ku wysokim Boginiom nieba i w szczególności ku żeńskiej postaci Boga Absolutu, co religia żydowska zwała pojęciem Szekinah, a indyjska tradycja pojęciami Śakti, Devi lub Amma. Bez religijnego kultu, żarliwej czci i oddania, ufności i wiary ku Bogu i Bogini, nie ma żadnej możliwości obudzenia Kuňďalini, choć można się nabawić rozmaitych psychodelicznych zjawisk i chorobliwych doznań. 

Kuňďalini to inaczej energia czy moc Macierzy, Matki Bożej, czyli Bogini, małżonki Boga Nieba, a zwana jest też ogniem ziemi. Drugi Lotos ma sześć płatków, w środku sylabę WAM, aby go oczyszczać i rozwijać, a jego żywiołem jest wspomniana już woda, zmysłem smak. Trzeci Lotos, położony pomiędzy pępkiem a mostkiem, na poziomie żołądka i splotu solarnego jest ośrodkiem o dziesięciu płatkach symbolizujących pięć zasad Jama i pięć zasad Nijamah, przykazań i sił moralnych, jego sylabą do intonowania w wibrującym sposób jest dźwięk RAM, jest to Lotos Ognia oraz zmysłu wzroku i zasady widzenia. Czwarty Lotos to potocznie ośrodek sercowy albo ośrodek pieśni duszy, ma dwanaście płatków związanych ze znakami zodiaku, które są prawdziwymi miesiącami słonecznego roku, a jego żywioł to wiatr, zmysł to dotyk (czucie), zaś dźwięk to JAM. Istotny symbol ośrodka serca to sześciopromienna Gwiazda znana mistyce chrześcijańskiej i żydowskiej jako Gwiazda Dawida.

Piąty Lotos znajduje się jako Wieniec (Dala) wokół podstawy szyi na szczycie tułowia, a ożywia się i rozwija dzięki mocnej i wibrującej sylabie HAM, zaś jego żywiołem jest eter, duch, przestrzeń, w sanskrycie Ākāśa. Ćakra Trzeciego Oka, właściwie Adźna (wym. adźnia), jako sylabę nasienną, źródłową, dzięki której może się oczyszczać, wzrastać i rozwijać ma sylabę OM, a jest to w brzmieniu właściwie zlanie dźwięków A, U i M w jednobrzmiącą wibrację niczym nucenie litery Ą (w języku polskim). Obraz Ćakry, właściwie Lotosu o dwóch płatkach, jest najczęściej podawanym dla początkujących, a jest to siedziba Szóstego Zmysłu, Miłości i Mądrości czy lepiej Oddania i Mądrości. Każdy, kto chce rozwijać Trzecie Oko rzeczywiście winien przez lata pracować z wibrowaniem sylaby Om z pomocą głosu wzdłuż Sushumńa aż do głowy, bo innej metody jak wibrowanie głosem po prostu nie ma. Rozwój siódmego ośrodka ponad głową rozpoczynamy od wibrowania dźwięku AIM, a jest to centrum Boskiej Woli wyobrażone jako Lotos o Tysiącu Płatków, do czego trzeba już bardziej doświadczonego GURU!


Zapraszamy na warsztaty rozwoju duchowego


© Wszelkie prawa do publikacji zastrzeżone przez: ezoteryka-magia-okultyzm.blogspot.com